خوزستان رتبه چهارم ساخت مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی را دارد

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، مسعود مصدقی عصر امروز در آیین افتتاح چهار مجتمع خدمات رفاهی بین راهی که به صورت نمادین در مجتمع خدمات رفاهی کارون در کیلومتر 400 جاده اهواز به بندرامام برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان یکی از استان های راهبردی کشور در بخش حمل و نقل جاده ای است به طوری که 90 درصد حمل و نقل در استان از طریق جاده صورت می گیرد.

خوزستان رتبه چهارم ساخت مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی را دارد

وی با بیان اینکه برای توسعه خدمات رفاهی باید اقداماتی در بخش زیرساخت ها انجام گیرد، شرح داد: در گذشته اقدامات خوبی اجرا شده و به دنبال آنها 83 موافقت اصولی در طول شبکه راه ها صادر شده که به بهره برداری 32 مجتمع خدمات رفاهی بین راهی منجر شده است. همچنین رتبه خوزستان در کشور در احداث و بهره برداری از مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی بعد از تهران، مازندران و اصفهان چهارم است که جایگاه بسیار خوبی است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان افزود: خوزستان به خاطر داشتن جاذبه های گردشگری می طلبد که مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی داشته باشد.

مصدقی افزود: برای ساخت این 32 مجتمع خدمات رفاهی بین راهی 960 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که رقم سنگینی است و نشان می دهد که باید توجه ویژه ای به این زمینه شود.

وی مطرح نمود: یکی از دلایلی که تصمیم گیری شد تأسیسات انفرادی در شبکه راه ها ایجاد نشود این بود که همه سرمایه گذاری های پراکنده به صورت متمرکز باشد و همه خدمات به صورت یکجا و متمرکز ارائه شود تا مسافران و رانندگان بتوانند استراحت و زمان سفر خود را مدیریت کنند که این امر ارتقای ایمنی را به همراه دارد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان گفت: هرکسی راه می سازد باید زیرساخت هایی را ایجاد کند و همه خدمات به صورت یکپارچه و مجتمع ارائه شود که منجر به افزایش ایمنی، کاهش تلفات و روان سازی ترافیک در شبکه راه ها می شود.

مصدقی بیان کرد: 14 محور و 18 نقطه در طول شبکه راه های استان شناسایی شده که نیاز به مجتمع خدمات رفاهی بین راهی دارند.

وی یادآور شد: 40 درصد واردات کشور از بندر امام و 17 درصد صادرات هم از طریق خوزستان صورت می گیرد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7134

به "خوزستان رتبه چهارم ساخت مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوزستان رتبه چهارم ساخت مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید