خواص فلفل دلمه ای

به گزارش سهندبلاگ، فلفل دلمه ای می تواند در مقابل عواملی که سیستم ایمنی مورد حمله قرار می دهند، از بدن انسان محافظت کند.

خواص فلفل دلمه ای

از خواص فلفل دلمه ای می توان به تقویت سیستم عصبی، کاهش سرعت فرایند پیری، کمک به سلامت دستگاه تنفسی و حفظ جریان خون اشاره داشت. در خبرنگاران از ارزش غذایی و خواص فلفل دلمه ای صحبت خواهیم کرد.

ارزش غذایی فلفل دلمه ای

تقریبا 92 درصد فلفل دلمه ای تازه و خام را آب تشکیل شده داده است. فلفل دلمه ای حاوی مس، فیبر، فولات، منگنز، منیزیم، پتاسیم، فسفر، پروتیئن، سلنیم، ویتامین B6، ویتامین C است.

کربوهیدرات

عمده مواد تشکیل دهنده فلفل دلمه ای کربوهیدرات ها هستند. فلفل دلمه ای قرمز متوسط خردشده، 9 گرم کربوهیدرات دارد. مزه شیرین فلفل دلمه ای از کربوهیدرات های است. فلفل دلمه ایی تقریبا 2 درصد هم فیبر دارد.

ویتامین ها و موادمعدنی

فلفل دلمه ای سرشار از ویتامین ها و موادمعدنی متنوعی مانند ویتامین C، B6، K1، E، A، پتاسیم و فولات است.

فلفل دلمه ای سرشار از آنتی اکسیدان های مختلف است مانند کاروتنوئیدها، است.

خواص فلفل دلمه ای

1. حفظ سلامت چشم

فلفل دلمه ای حاوی همچون هویج حاوی بتاکاروتن است که به تقویت بینایی کمک میکند.

2. تقویت سیستم ایمنی بدن

برای بهبود شرایط سیستم ایمنی، باید غذاهایی مصرف کنید که سرشار از ویتامین C هستند. فلفل دلمه ای ویتامین C فراوانی دارد و مصرف مرتب آن، می تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند.

3. تأمین مواد مغذی برای جنین

برای رشد مناسب جنین، فولات مصرف کنید. فلفل دلمه ای سرشار از فولات است.

4. کمک به کاهش وزن

فلفل دلمه کالری کمی و چربی ندارد. و گزینه مناسبی برای رژیم های غذایی کاهش وزن است.

5. دستگاه گوارشی

عملکرد نامناسب دستگاه گوارشی منجر به اسهال، حالت تهوع، استفراغ می شود که آب بدن را خشک می کنند. فلفل دلمه ای سرشار از نیاسین یا همان ویتامین B3 است که به هضم غذا کمک میکند.

6. منبع آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان ها با سلول های سرطانی و رادیکال های آزاد مبارزه کرده و از بدن شما در مقابل بیماری های مزمن همچون سرطان محافظت می کنند.

7. ضدالتهاب

مصرف فلفل دلمه ای نارنجی و قرمز می تواند از التهاب مفصل ها و عضله ها جلوگیری کند. موادمغذی موجود در آن حساسیت های فصلی را از بین میبرد.

8. تقویت سیستم عصبی

سیستم عصبی برای انجام فعالیت های مختلف به مغز پیغام می دهد. به همین خاطر است که روان شناس ها بر حفظ سلامت سیستم عصبی تأکید می کنند. موادمغذی موجود در فلفل دلمه ای، تأثیرات مثبتی بر سلامت روان دارد.

9. ضدپیری

برای جلوگیری از شل شدن، خشک شدن و آسیب به پوست و چین وچروک، متخصصان زیبایی توصیه می کنند موادغذایی سرشار از آنتی اکسیدان، همچون فلفل دلمه ای مصرف کنید.

10. کمک به سلامت دستگاه تنفسی

مواد مغذی همچون پتاسیم، منگنز، منیزیم و ویتامین C، با عواملی که دستگاه تنفسی را مورد تهاجم قرار می دهد حفظت میکند.

11. کمک به جریان خون

فلفل دلمه ای به تقویت رگ های خونی و گردش خون کمک می کند و از انعقاد خون و خطر ابتلا به سکته یا حملهٔ قلبی جلوگیری می کند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: پیام دلتا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7300

به "خواص فلفل دلمه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص فلفل دلمه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید