خروج جدایی طلبان تحت حمایت امارات از ساختمانهای دولتی در عدن

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، نیروهای جدایی طلب یمن که از حمایت امارات متحده عربی برخوردارند، ساختمانهای دولتی در شهر بندری عدن را که پیشتر از دست نیروهای وفادار به عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن خارج ساخته بودند، تخلیه کردند.

خروج جدایی طلبان تحت حمایت امارات از ساختمانهای دولتی در عدن

با این حال، این نیروها از تخلیه اردوگاههای نظامی سرباز زدند.

وزیر اطلاعات دولت مستعفی یمن روز شنبه در یک پیغام توئیتری گفت که حامیان شورای انتقالی جنوب از ساختمان دفتر مرکزی دولت مستعفی یمن، دادگاه عالی، بانک مرکزی و همچنین بیمارستان اصلی عدن که یکهفته پیش تصرف نموده بودند، خارج شدند.

لازم به ذکر است که تصرف پایگاههای نظامی متعلق به دولت مستعفی یمن توسط نیروهای جدایی طلب مورد حمایت امارات باعث بروز اختلاف و دودستگی در ائتلاف نظامی سعودی- اماراتی در جنگ یمن شده است.

نیروهای جدایی طلب شورای انتقالی جنوب که از سوی امارات متحده عربی آموزش و تجهیزات نظامی دریافت می نمایند، بخشی از ائتلاف ضد حوثی هستند. این نیروها خروج خود از نهادهای دولتی را تحت نظارت هیأت نمایندگی سعودی- اماراتی انجام دادند.

با این وجود، این نیروها از اردوگاههای نظامی متعلق به دولت مستعفی یمن خارج نشدند، زیرا در اختیار داشتن این اردوگاهها امکان کنترل مؤثر شهر عدن را به آنها می بخشد.

افزون بر این، نیروهای جدایی طلب جنوب یمن در واکنش به شلیک موشکهای منور از سوی هواپیماهای جنگی سعودی بر فراز عدن با انتشار بیانیه ای گفت: ما عقب نشینی نخواهیم کرد، ما تکان نمی خوریم و هواپیماها ما را نمی ترسانند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3390

به "خروج جدایی طلبان تحت حمایت امارات از ساختمانهای دولتی در عدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج جدایی طلبان تحت حمایت امارات از ساختمانهای دولتی در عدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید