خدمات بیمارستانی کشور الکترونیکی می شود

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، قاسم جان بابایی، در اجلاس معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، با تاکید بر ضرورت الکترونیک شدن تمامی خدمات نظام سلامت، اظهار کرد: دستورالعمل ها، راهنماهای بالینی و استانداردهایی که ابلاغ شده و تمامی نظارت هایی که باید انجام شود و همچنین فرآیند مدیریت در منابع و مصارف، باید در بستر الکترونیک مستقر و اجرایی شوند.

خدمات بیمارستانی کشور الکترونیکی می شود

وی افزود: دانشگاه ها در سال جاری در جهت مدیریت منابع، مصارف و کاهش هزینه ها، تلاش ها و اقدامات بسیاری انجام دادند و تا حدودی این تلاش ها پیروزیت آمیز بود، اما در تلاشیم که این ساختار در بستر الکترونیک قرار گیرد تا به اهداف مان دست یابیم.

جان بابایی با بیان اینکه در سال آینده باید تلاش خود را در جهت تکمیل اقدامات و رفع نقایص در حوزه نظام ارجاع به کار گیریم، گفت: بحث نظام ارجاع در دهه 70 مطرح شد، اما پیروزیت آمیز نبود، دلیل این عدم پیروزیت نیز این بود که نظام ارجاع در حد ارجاع کاغذی و از سطح یک به سطح دو بود. در حالی که کشورهایی که در زمینه نظام ارجاع پیروزیت خوبی کسب کردند، در بستر الکترونیک این اقدام را انجام داده اند.

معاون درمان وزارت بهداشت، شرح داد: اگر بخواهیم در حوزه سطح بندی خدمات در نظام ارجاع پیروز عمل کنیم، باید برای جز به جز خدمات سلامت، ساختار الکترونیک در نظر بگیریم و اینکه بخشی از خدمات در بستر الکترونیک بوده و بخشی از آن به صورت کاغذی انجام شود، امکان پذیر نخواهد بود. لذا ضرورت دارد که این امکان برای تمامی خدمات سلامت فراهم شود.

وی در خصوص استحقاق سنجی در نظام ارجاع گفت: مهم ترین نقطه ارجاع، استحقاق سنجی است و پزشکان خانواده در سطح یک، براساس این استحقاق سنجی، باید اولویت های درمان و پروسه ارجاع را در نظر گرفته و فقط بیمارانی که ضرورت دارد را به سطح دو و سه ارجاع دهند. شاید در گذشته به اصرار خود بیمار، مواردی که ضرورت نداشت و حاد نبود، به سطح بعدی ارجاع می دادند، اما در بستر استحقاق سنجی، این اجازه داده نمی شود. همچنین در استحقاق سنجی اجازه تجویز دارو، خارج از استاندارد هم داده نمی شود.

جان بابایی با بیان اینکه معاونین درمان و مسئولان IT در هر دانشگاه، مدیر پروژه استقرار نظام ارجاع الکترونیک در استان خود هستند، بیان کرد: فاز اول استحقاق سنجی در قالب استحقاق سنجی هویت در بیمارستان ها اجرا شده است و اکثر استان ها در این زمینه خوب کار کردند. فاز بعدی استحقاق سنجی نیز در کلینیک های ویژه و درمانگاه ها انجام خواهد شد.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: در سال آینده، الکترونیک شدن تمام خدمات بیمارستانی در دستور کار قرار گرفته است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 920

به "خدمات بیمارستانی کشور الکترونیکی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدمات بیمارستانی کشور الکترونیکی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید