خبرنگاران کنگره از رشد نرخ بیکاری در آمریکا اطلاع داد

به گزارش سهندبلاگ، تهران- خبرنگاران- دفتر بودجه کنگره آمریکا به دنبال افزایش شیوع ویروس کرونا از افزایش 10 درصدی نرخ بیکاری در این کشور خبر داده است.

خبرنگاران کنگره از رشد نرخ بیکاری در آمریکا اطلاع داد

براساس وبسایت دفتر بودجه کنگره آمریکا که مسئولیت ارائه اطلاعات در خصوص بودجه و اقتصاد به کنگره را دارد، در کنار افزایش نرخ بیکاری پیش بینی می گردد فراوری ناخالص داخلی آمریکا بیش از 7 درصد در سه ماهه دوم کاهش یابد.

دفتر بودجه کنگره همچنین پیش بینی می نماید اثرات مالی طولانی مدت ویروس کرونا به طور بالقوه تا سال آینده ادامه دارد.

براساس گزارش کنگره همچنین انتظار می رود که تأثیر بیکاری و تعطیلی مشاغل مدت ها احساس گردد و نرخ بیکاری اساسی در برآورد هزینه 9 درصد در سرانجام سال 2021 خواهد بود.

با ادامه پیامدهای ناشی از بیماری کرونا در آمریکا، طی یک هفته اخیر بیش از 6 میلیون و 500 هزار نفر در این کشور تقاضای بیمه بیکاری کردند و بدین ترتیب، شمار بیکاران به حدود 10 میلیون تن می رسد که رکوردی جدید در تاریخ معاصر آمریکا به شمار می رود.

وزارت کار آمریکا روز پنج شنبه 14 فروردین خاطرنشان کرد هفته پیش از آن نیز بیش از سه میلیون نفر تقاضای بیمه بیکاری داده بودند.

به این ترتیب، رقم بیکارشدگان به حدود 10 میلیون تن رسیده که از تمامی آمارها برای بازه زمانی مشابه در طول تاریخ این کشور بالاتر است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بسیاری از اقتصاددان ها با استناد به این آمار پیش بینی می نمایند که رقم بیکاری تا سرانجام ماه جاری میلادی به 20 میلیون نفر برسد؛ یعنی دو برابر رقم بیکاری در دوران رکود مالی شدید در دهه 1930 که دست بالا به حدود 8. 7 میلیون تن رسید.

بر اساس قوانین متعارف آمریکا، هر فردی که یاری هزینه یا بیمه بیکاری دریافت می نماید باید به طور فعال در جستجوی شغل دیگری باشد؛ ولی با توجه به توقف گسترده فعالیت های مالی در شرایط فعلی و ضرورت ماندن مردم در خانه، مصوبه اخیر از تمامی ایالت ها خواسته است که این شرط را حذف نمایند.

آسوشیتدپرس به نقل از مارک زندی اقتصاددان نوشته است پیش از شیوع کرونا حدود 40 درصد از شرکت ها در حال استخدام نیروی جدید بودند ولی این رقم اکنون به 6 درصد سقوط نموده است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7841

به "خبرنگاران کنگره از رشد نرخ بیکاری در آمریکا اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کنگره از رشد نرخ بیکاری در آمریکا اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید