خبرنگاران فرایند ابتلا به ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان صعودی است

به گزارش سهندبلاگ، باکو - خبرنگاران - شاخص ابتلای روزانه به کووید -19 در یک ماه اخیر در جمهوری آذربایجان در مقایسه با ماه های قبلی همچنین افزایش می یابد .

خبرنگاران فرایند ابتلا به ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان صعودی است

به گزارش روز سه شنبه خبرنگاران به نقل از ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با ویروس کرونا ، در 24 ساعت اخیر دو هزار 146 مورد ابتلای به کووید -19 در این کشور به ثبت رسیده است که بر اثر شیوع این ویروس 25 نفر جان خود را از دست دادند.

تا به حال در مجموع 259 هزار و 476 نفر در جمهوری آذربایجان با جمعیت بیش از 10 میلیون نفره به ویروس کرونا مبتلا شدند که 237 هزار و 338 نفر از آنها درمان شده و سه هزار و 538 نفر نیز جان باختند.

با توجه به افزایش قابل توجه موارد ابتلای روزانه به کووید -19 در جمهوری آذربایجان ، هیات دولت این کشور 19 مارس (برابر 29 اسفند ماه گذشته) تصمیم گرفت اعمال قرنطینه برای مقابله با ویروس کرونا در سراسر این کشور تا اول ماه ژوئن (11 خرداد ماه سال 1400) تمدید کند.

هیات دولت جمهوری آذربایجان با اشاره به این که این تصمیم در رابطه با مقابله موثر با شیوع ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان اتخاذ شده است، اضافه نمود : در قالب ان برخی محدودیت های قرنطینه ای به کار گرفته می شود .

دولت جمهوری آذربایجان در قالب مقابله با همه گیر ویروس کرونا واکسیناسیون شهروندان با استفاده از واکسن چینی سینوواک (Sinovac) اقدام کرده است و بر همین اساس با این شرکت قرارداد دریافت 4 میلیون دوز واکسن امضا شده است.

در حال حاضر واکسیانسیون شهروندان در سن بالاتر از 40 سال در جمهوری آذربایجان ادامه دارد و همزمان با آن برخی محدودیت های قرنطینه ای از جمله استفاده اجباری از ماسک به کار گرفته شده است.

همچنین دولت جمهوری آذربایجان در راستای مقابله با همه گیری بیماری کووید-19 مرزهای زمینی، هوایی و دریایی خود را بسته است، ولی این محدودیت ها شامل حمل و نقل ترانزیتی نمی شود.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 13123

به "خبرنگاران فرایند ابتلا به ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان صعودی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرایند ابتلا به ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان صعودی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید