حمام تاریخی اتحادیه ارومیه آماده بهره برداری است

به گزارش سهندبلاگ، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: حمام تاریخی اتحادیه ارومیه آماده بهره برداری و افتتاح است.

حمام تاریخی اتحادیه ارومیه آماده بهره برداری است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی؛ جلیل جباری با اعلام این مطلب گفت: حدود یک سال پیش، بنای تاریخی حمام اتحادیه ارومیه که در محدوده بافت تاریخی و مرکزی شهر واقع شده است براساس سیاست واگذاری اماکن تاریخی ، برای مرمت و مشخص کاربری طبق فرآیند قانونی به بخش خصوصی واگذار شد تا ضمن انجام مرمت های لازم ، کاربری متناسب با شأن بنا را تعریف و اعمال کند.

او اضافه نمود: سرمایه گذار مرمت های بخش های مختلف آن را بر طبق اصول و معیارهای اداره کل به سرانجام رسانده و هم اکنون کارهای اجرایی برای احیای آن شروع شده که شامل نصب تجهیزات و تاسیسات و مبلمان متناسب با کاربری مشخص شده (حمام سنتی) است.

جباری اضافه نمود: به زودی شاهد افتتاح و بهره برداری حمام تاریخی اتحادیه ارومیه این بنای تاریخی با کاربری ارائه خدمات حمام سنتی خواهیم بود.

بنای مذکور مربوط به دوره قاجاریه بوده و در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3501

به "حمام تاریخی اتحادیه ارومیه آماده بهره برداری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمام تاریخی اتحادیه ارومیه آماده بهره برداری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید