جورج شولتز وزیر خارجه سابق آمریکا درگذشت

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، جورج پرات شولتز وزیر خارجه ایالات متحده در دوران ریاست جمهوری رونالد ریگان که در خاتمه بخشیدن به جنگ سرد نقشی کلیدی ایفا کرد، روز یکشنبه در سن صدسالگی درگذشت.

جورج شولتز وزیر خارجه سابق آمریکا درگذشت

شولتز که در 13 دسامبر 1920 در شهر نیویورک بدنیا آمد، پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه پرینستون با مدرک لیسانس در رشته اقتصاد در سال 1945 به عضویت نیروی دریایی ایالات متحده درآمد. وی پس از کسب مدرک دکترا در رشته اقتصاد صنعتی از دانشگاه ام آی تی (1949) فعالیت خود را به عنوان مشاور ارشد مالی در شورای مشاوران مالی دولت آیزنهاور شروع کرد.

در سال 1969، ریچارد نیکسون رئیس جمهور وقت ایالات متحده جورج شولتز را به سمت وزیر کار منصوب کرد. در 1972، شولتز به مدت 2 سال در سمت وزیر خزانه داری فعالیت کرد. در این دوران، وی در سمت رئیس شورای سیاست مالی پیرامون چندین پروتکل تجاری با اتحاد جماهیر شوروی سابق مذاکره کرد.

جورج شولتز در سال 1989-1982 به سمت وزیر خارجه آمریکا منصوب شد و همزمان با تقویت روابط میان ایالات متحده و منطقه آسیا- پاسیفیک در اجرای سیاست خارجی که به انتها جنگ سرد انجامید، نقش کلیدی ایفا کرد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 12598

به "جورج شولتز وزیر خارجه سابق آمریکا درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جورج شولتز وزیر خارجه سابق آمریکا درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید