تناقض مسئولان وزارت ورزش در مورد والیبال، حمایت داورزنی از داوری!

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، بعد از اجرای قانون منع به کار گیری بازنشستگان احمد ضیایی رئیس وقت فدراسیون از سمتش برکنار و افشین داوری به عنوان سرپرست معرفی شد. از شروع به کار سرپرستان در فدراسیون های ورزشی حدس های بسیاری مبنی بر کاندیدا شدن آنها برای احراز پست ریاست مطرح شد. وزارت ورزش از ابتدا تا به امروز برابر این حدس ها واکنش های ضد و نقیضی از خود نشان داده است.

تناقض مسئولان وزارت ورزش در مورد والیبال، حمایت داورزنی از داوری!

* کناره گیری داوری از انتخابات ناشنوایان

در این میان فدراسیون والیبال جز فدراسیون هایی محسوب می شود که سال آینده رویدادهای مهمی پیش رو دارد و باید دید تکلیف ریاست این فدراسیون چه خواهد شد. پس از سرپرستی افشین داوری در والیبال، او بارها از پاسخ به این سوال که قصد شرکت در انتخابات والیبال را دارد یا خیر؟ طفره رفت و حتی خبر کاندیدا شدنش در فدراسیون ناشنوایان رسانه ای شد. حال شنیده ها حکایت از این دارد که داورزنی از افشین داوری خواسته تا از انتخابات ناشنوایان کناره گیری کند. همین موضوع بحث حضور داوری در انتخابات والیبال را قوت می بخشد.

* با دستور وزیر سرپرستان تحت هیچ شرایطی کاندیدا ریاست نشوند

شروین اسبقیان، مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون ها، 22 مهر ماه سالجاری در مصاحبه با سایت وزارت ورزش گفت: با دستور وزیر وزیر ورزش و جوانان و به منظور رعایت بی طرفی استراتژی وزارت ورزش و جوانان این است که تحت هیچ شرایطی سرپرست فدراسیون، کاندیدای ریاست فدراسیون نشود. سرپرستان کاملاً بر اساس موازین و مقررات بین المللی از سوی رئیس مجمع انتخاب می شوند تا فرآیند برگزاری انتخابات را فراهم کنند ولی حق شرکت در انتخاب را نخواهند داشت.

* سرپرست والیبال امکان کاندیدh شدن برای پست ریاست ندارد

مهدی مستجاب الدعوه مسئول امور مجامع وزارت ورزش و مشاور امور مشترک فدراسیون های ورزشی نیز بهمن ماه سال جاری در مصاحبه با خبرنگاران گفته بود سرپرست فدراسیون های والیبال، کاراته، جودو، هندبال، قایقرانی، چوگان، ورزش های سه گانه و ورزش ناشنوایان حسب تصمیمات اتخاذ شده امکان کاندیدا شدن برای احراز پست ریاست ندارند اما سرپرست دو فدراسیون کشتی و تنیس از این قاعده مستنی هستند و می توانند کاندیدا شوند چرا که برای کشتی به خاطر استعفای رسول خادم سرپرست انتخاب شد و در مورد تنیس هم پایان دوره ریاست شایسته باعث سرپرستی او شده است.

* تغییر موضع وزارت ورزش در مورد داوری

داورزنی نیز روز سه شنبه 7 اسفند ماه جاری در حاشیه مجمع قایقرانی در پاسخ به این پرسش که آیا افشین داوری تعهد داده در انتخابات والیبال کاندیدا نشود و اینکه آیا شما قصد بازگشت به والیبال را دارید یا خیر گفت: ممنوعیتی ندارد چون تعهد نداده است. زمانی که او را به عنوان سرپرست انتخاب کردیم تعهدی از او نگرفتیم. من قصد بازگشت به والیبال را ندارم اما به والیبال کمک می کنم.

این همه تناقض برای چیست؟

اظهار نظرهایی که مسئولان وزارت ورزش در مورد حضور یا عدم حضور سرپرست فدراسیون والیبال داشته اند ابهامات در مورد مهندسی شدن انتخابات این فدراسیون را افزایش می دهد. اینکه برخی معاونین وزارت ورزش حضور داوری را رد می کنند و داورزنی تاکید دارد که داوری می تواند در انتخابات فدراسیون والیبال شرکت کند، شائبه ها در مورد معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش را بیشتر می کند.

این اتفاقات درحالی در وزارت ورزش رخ می دهد و چنین اظهار نظرهای متناقضی صورت می گیرد که وزیر همچنان در سکوت است!

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 810

به "تناقض مسئولان وزارت ورزش در مورد والیبال، حمایت داورزنی از داوری!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تناقض مسئولان وزارت ورزش در مورد والیبال، حمایت داورزنی از داوری!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید