کوشش آمریکا برای آسیب زدن به صادرات نفت ایران به خودش آسیب می زند

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، هفته گذشته وزارت انرژی آمریکابرنامه فروش 6 میلیون بشکه ذخایر نفت استراتژیک خود را اظهار داشت، که انتظار می رود بین ماه آوریل تا می انجام گردد، این درست همان زمانی است که معافیت از تحریم ها برای واردات نفت ایران توسط کشورهایی مثل چین و هند و ژاپن، به سرانجام می رسد.

کوشش آمریکا برای آسیب زدن به صادرات نفت ایران به خودش آسیب می زند

انتظار می رود ورود این میزان نفت خام به بازارهای دنیا تا 13 مارچ به طول بیانجامد که این درست نزدیک به تاریخ 4 مارچ است، که معافیت آمریکا به 8 کشور واردکننده نفت از ایران، شامل چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، یونان، ایتالیا و ترکیه، به خاتمه می رسد و به نظر می رسد که این تصادفی نباشد.

این درحالی است که ترامپ بارها از اوپک به علت قیمت بالای نفت انتقاد نموده است و ایران هم در ماه ژانویه و فوریه، از صادرات 1.1 تا 1.3 میلیون بشکه در روز سود برده است.

به این ترتیب به نظر می رسد اقدام وزارت انرژی آمریکا برای جلوگیری از جهش قیمت ها در موقع به خاتمه رسیدن معافیت ها است.

اما تحلیل ها نشان می دهد که حتی با به خاتمه رسیدن معافیت ها، صادرات ایران تغییر چندانی نخواهد کرد.

این در عوض به این معناست که رهاسازی 6 میلیون بشکه از ذخایر نفت خام آمریکا، تنها منجر به اشباع بازارها خواهد شد و متعاقباً با افت قیمت ها به صنعت نفت شیل آمریکا آمریکا که همین حالا وضعیت متزلزلی دارد، آسیب می زند.

در اواخر 2017، شرکت مشاور انرژی اورکور، محاسبه کرد که شرکت های انرژی آمریکا از سال 2007 تا کنون، 280 میلیارد دلار بیش از آن چه در زمینه نفت شیل درآمد به دست آورده اند، هزینه نموده اند.

در ماه ژانویه، مدیرعامل شرکت هِس، غول صنعت نفت شیل، در کنفرانس اقتصاد دنیای در داووس گفت قیمت نفت خام آمریکا اگر از بشکه ای 60 دلار پایین تر باشد، برای صنعت نفت شل مضر است و منجر به کاهش سرمایه گذاری ها خواهد شد. این درحالی است که قیمت نفت خام آمریکا در معاملات روز آدینه، در 56 دلار بسته شد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 934

به "کوشش آمریکا برای آسیب زدن به صادرات نفت ایران به خودش آسیب می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش آمریکا برای آسیب زدن به صادرات نفت ایران به خودش آسیب می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید