ترکیه از بیم تحریم ها، قطعات جنگنده اف-16 را انبار نموده است

به گزارش سهندبلاگ، منابع خبری امروز چهارشنبه (9 مرداد/31 جولای) ادعا نموده اند ترکیه از بیم تحریم های آمریکا، قطعات مورد احتیاج جنگنده های اف-16 خود را انبار نموده است.

ترکیه از بیم تحریم ها، قطعات جنگنده اف-16 را انبار نموده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع خبری امروز چهارشنبه (9 مرداد/31 جولای) ادعا نموده اند ترکیه از بیم تحریم های آمریکا، قطعات مورد احتیاج جنگنده های اف-16 خود را انبار نموده است.

به گزارش بلومبرگ دو مقام ناشناس ترک گفتند که ترکیه پس از خرید موشک های اس-400 ساخت روسیه، اقدام به تامین قطعات اف-16 و نگهداری آن ها در انبار نموده و برای مقابله با تحریم های محتمل آمریکا آماده شده است.

ایان ویلیامز از کارشناسان بخش پروژ موشکی موسسه مرکز مطالعات بین الملل نیز گفت که بدون قطعات اف-16 ، ترکیه مجبور است زمان پرواز خلبانان خود را به طرز چشمگیری محدود کند.

بر اساس این گزارش، ترکیه دسامبر(دی) 2017 خاطرنشان کرد قرارداد خرید دو سامانه اس-400 از روسیه را به ارزش 2 میلیارد دلار نهایی نموده است.بر اساس مفاد قرارداد، 45 درصد هزینه را ترکیه به صورت نقد می پردازد و 55 درصد آن را روسیه به صورت وام به ترکیه تقبل می نماید.

تعیین نیست که ترکیه قطعات اف-16 را از کجا تهیه نموده است. این کشور بعضی از قطعات این جنگنده را به وسیله قرارداد صدور مجوز با شرکت لاکهید مارتین فراوری می نماید، اما می تواند قطعات ایمن این جنگنده را از منابع دیگر نیز تامین کند.

الیوت انگل عضو ارشد دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه گفت که توافق اس-400 می تواند هم برای ناتو و هم برای امنیت ملی آمریکا تهدید باشد. وی در این زمینه گفت: ترکیه نمی تواند از سامانه پیشرفته دفاع هوایی روسی در کنار سامانه های حساس ناتو و آمریکا استفاده کند. اردوغان باید بداند که این اقدام پیغامد هایی را دارد.

مقامات نظامی ترکیه پنجشنبه گذشته گفتند که ارسال اولین محموله از سامانه های دفاعی اس-400 تکمیل شده و دومین محموله نیز بزودی ارسال می گردد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2709

به "ترکیه از بیم تحریم ها، قطعات جنگنده اف-16 را انبار نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه از بیم تحریم ها، قطعات جنگنده اف-16 را انبار نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید