ترامپ به جنگ لاتاری رفت

به گزارش سهندبلاگ، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا روز پنجشنبه به وقت واشنگتن یک بار دیگر به جنگ مهاجران رفت و این بار با متوقف کردن رسمی اعطای گرین کارت به وسیله لاتاری؛ سد بزرگ دیگری بر سر راه مهاجرانی قرار داد که می خواستند وارد امریکا شوند.

ترامپ به جنگ لاتاری رفت

او که این روزها تمام تمرکز خود را به انتخابات ریاست جمهوری 2020 معطوف نموده درست مانند سال های 2015 و 2016 که در رقابت های انتخاباتی شدیدترین حملات را به مهاجران می کرد و وعده به حداقل رساندن مهاجرت به امریکا را می داد، این بار هم درصدد بهره جویی از مسأله مهاجرت برای ماندن در کاخ سفید است. به گزارش سایت مجله تایم، رئیس جمهوری امریکا روز پنجشنبه در رُز گاردن کاخ سفید از طرح مهاجرتی جدید خود پرده برداشت که به موجب آن دیگر هیچ خارجی ای نمی تواند از فرصت ثبت نام در لاتاری برای دریافت گرین کارت امریکا استفاده کند. به موجب این طرح همچنین امنیت مرزی در مرزهای جنوبی امریکا به حداکثر خواهد رسید و این یعنی ورود به امریکا و دریافت گرین کارت این کشور دست کم برای مردم عادی در سراسر دنیا بسیار سخت می گردد. البته رئیس جمهوری امریکا برای شهروندان نخبه دنیا اعم از نخبه مالی، علمی و... نه تنها محدودیت جدیدی قائل نشده بلکه به موجب طرح جدید او، ورود مهاجران نخبه به امریکا افزایش می یابد. این بدین معناست که او درصدد جذب نخبه های دنیا و تشویق آنها برای سفر به امریکاست در صورت اجرایی شدن طرح مهاجرتی جدید ترامپ ورود مهاجران متخصص با مهارت بالا به امریکا از 12 درصد به 57 درصد می رسد اما مهاجرت خانواده از 66 درصد به 33درصد کاهش می یابد.

ترامپ روز پنجشنبه در خلال رسانه ای کردن طرح مهاجرتی جدیدش از حمله لفظی به دموکرات ها غافل نماند و نمایش تبلیغاتی خود را تمام و کمال اجرا کرد. او گفت: دموکرات ها پیشنهاد مرزهای باز، حقوق پایین تر و ناآرامی و بی قانونی را می دهند. ما پیشنهاد یک طرح مهاجرتی که اشتغال، حقوق و امنیت کارگران امریکایی را در اولویت قرار می دهد؛ می دهیم.

روز پنجشنبه به محض رسانه ای شدن طرح جدید مهاجرتی ترامپ، انتقادها از این طرح شروع شد و بیش از همه دموکرات ها که از سیاست های درهای باز حمایت می نمایند از رئیس جمهوری امریکا انتقاد کردند. علاوه بر این انتقادها، از نظر قانونی هم طرح جدید مهاجرتی ترامپ در حال حاضر راه به جایی نخواهد برد زیرا مجلس نمایندگان امریکا در کنترل دموکرات هاست و در تمام طرح های مهاجرتی گذشته ترامپ دموکرات ها مخالفت های جدی خود را نشان داده اند. در سنا هم اگرچه جمهوریخواهان در اکثریت هستند اما سنا هم در شرایط کنونی هیچ علاقه ای ندارد که این طرح مهاجرتی را به رأی بگذارد و خود را درگیر یک طرح مهاجرتی دیگر کند. بویژه اینکه این اولین بار نیست که امریکا می کوشد مهاجران را گزینش کند و مهاجران نخبه از سراسر دنیا را جمع کند. در سال 1990 هم در امریکا چنین طرحی مطرح شد اما در آن هیچ اشاره ای به حذف خانواده های مهاجر معمولی نشده بود. با وجود این، در سال 1990 هم امریکا پیروز به اجرای طرح پذیرش گزینشی مهاجران نشد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 1715

به "ترامپ به جنگ لاتاری رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ به جنگ لاتاری رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید