تحمیل هزینه 400 میلیارد دلاری ترامپ به اعضای ناتو

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در جریان نشست 2 روزه سران کشورهای عضو ناتو در لندن کوشش کرد موافقت آنها را برای افزایش 400 میلیارد دلاری هزینه های نظامی تا سال 2024 جلب کند.

تحمیل هزینه 400 میلیارد دلاری ترامپ به اعضای ناتو

رئیس جمهوری آمریکا پیش از این نیز بارها از هزینه های نظامی متحدان کشورش در ناتو گلایه نموده و تاکید نموده بود که ایالات متحده دیگر حاضر نیست از جیب مالیات دهندگان آمریکایی هزینه حفاظت نظامی از متحدان خود را پرداخت کند.

اشاره او به توافقنامه نشست سال 2014 سران کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) است که بر اساس آن هر کشور عضو متعهد شده بود تا هزینه نظامی خود را حداقل تا 2 درصد تولیدناخالص داخلی خود افزایش دهد.

تعهدی که تاکنون به ویژه از سوی بزرگ ترین اقتصاد اروپا یعنی آلمان و اکثر اعضاء ناتو به انجام نرسیده و افزون بر آمریکا تنها 8 کشور بلغارستان، یونان، لیتوانی، لتونی، لهستان، بریتانیا، استونی و رومانی به آن پایبند بوده اند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 5688

به "تحمیل هزینه 400 میلیارد دلاری ترامپ به اعضای ناتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحمیل هزینه 400 میلیارد دلاری ترامپ به اعضای ناتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید