تحریم ها رشد زیست فناوری در کشور را متوقف نکرد

به گزارش سهندبلاگ، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری گفت: ایران با وجود تحریم ها از نظر پیشرفت فناوری های زیستی و ارزش مالی ناشی از آن رشد مناسبی دارد.

تحریم ها رشد زیست فناوری در کشور را متوقف نکرد

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، مصطفی قانعی گفت: پیشرفت کشورمان در عرصه های علمی بیش از هر چیز به همت دانشمندان ایرانی و کوشش شرکت های خصوصی بستگی دارد.

قانعی با تاکید بر اینکه در حال حاضر 500 شرکت دانش بنیان در حوزه زیستی در کشور فعال است، عنوان نمود: قرن حاضر قرن زیست فناوری است و کشورهایی می توانند در آینده سربلند شوند که در این تکنولوژی حرفی برای گفتن داشته باشند.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ادامه داد: در حوزه کشاورزی زیستی نیز اکنون کودزیستی در کشور فراوری و حتی صادر می گردد. با تحقیقاتی که در 40 نقطه کشور انجام داده ایم استفاده از کود زیستی بهره وری و سلامت محصول را در بخش کشاورزی افزایش داده است و در مقابل هزینه های کشاورزی را کاهش می دهد.

قانعی با تاکید بر لزوم استفاده از نهال سالم اضافه کرد: زمانی که فراورینمایندگان از نهال سالم استفاده می نمایند درآمد آنها 35 تا 65 درصد افزایش می یابد و باعث پیشرفت کشاورزی در کشور می شوند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2552

به "تحریم ها رشد زیست فناوری در کشور را متوقف نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم ها رشد زیست فناوری در کشور را متوقف نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید