تحرکات تازه پنتاگون درباره آرامکو

به گزارش سهندبلاگ، فارس نوشت: روزنامه آمریکایی با اشاره به اتهام زنی وزیر خارجه این کشور به ایران درباره حمله روز شنبه به تاسیسات نفتی عربستان سعودی گزارش داد، پنتاگون در مورد درگیری نظامی با ایران نگران است.

تحرکات تازه پنتاگون درباره آرامکو

روزنامه واشنگتن پست با اشاره به حمله به دو پالایشگاه شرکت آرامکوی عربستان سعودی، گزارشی درباره مواضع مقام های وزارت دفاع آمریکا با این عنوان منتشر نموده است: پنتاگون بعد از حملات به تاسیسات نفتی سعودی، بر خویشتنداری تاکید می نماید.

این روزنامه آمریکایی در گزارش خود به اتهام زنی صریح مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور درباره دست داشتن ایران در این حمله و همچنین مواضع دونالد ترامپ رئیس جمهور اشاره نموده و سپس از هشدار وزارت دفاع آمریکا درباره درگیری با ایران خبر داده است.

سخنگوی ارتش و کمیته های مردمی یمن شنبه (23 شهریورماه) خاطرنشان کرد، یگان پهپادی یمن با 10 پهپاد پالایشگاه های بقیق و خریص شرکت آرامکو را هدف قرار داد اما وزیر خارجه آمریکا در یک اتهام زنی بدون سند مدعی شده که ایران این حمله را انجام داده است.

در گزارش واشنگتن پست به نقل از افراد آگاه از وزارت دفاع آمریکا آمده است: مقام های پنتاگون دوشنبه (دیروز) یک پاسخ خویشتندارانه درباره حملات اخیر به تاسیسات نفتی سعودی را توصیه و همچنین علیه یک درگیری پر هزینه با ایران استدلال کردند.

طبق این گزارش، مقام های ارتش آمریکا دارند در محافل خصوصی بر لزوم در پیش دریافت احتیاط تاکید نموده و به دنبال کاستن از تنش ها هستند؛ تنش هایی که به باور آنها ممکن است آمریکا را به یک درگیری خونین احتمالی با ایران بکشاند، آن هم در برهه ای که پنتاگون درصدد کاستن حضور خود در جنگ های خاورمیانه و تغییر جهت خود برای رقابت با چین است.

مقام های پنتاگون که نخواستند نامشان فاش گردد، در گفت وگو با این روزنامه تاکید کردند که هیچ نیرو یا تاسیسات آمریکایی در حمله اخیر به عربستان سعودی هدف قرار گرفته نشده است و در نتیجه، پاسخ نظامی آمریکا سزاوار نیست و اگر دولت ترامپ این اقدام نظامی را ضروی تشخیص دهد، باید به دنبال پایه و اساس قانونی برای چنین اقدام نظامی باشد.

این مقام های وزارت دفاع آمریکا همچنین هشدار دادند در صورتی که تنش ها با ایران از کنترل خارج گردد، حداقل 70 هزار نظامی آمریکایی تحت فرماندهی سنتکام مستقر در منطقه از مصر گرفته تا پاکستان، دچار خطر می شوند.

واشنگتن پُست در ادامه گزارش خود نوشته است: در حالی که گفت وگوها (در دولت آمریکا) ادامه دارد، مقام های پنتاگون شاید اتخاذ بعضی تدابیر بازدارنده جدید که شامل توسل مستقیم به اقدام نظامی نگردد را پیشنهاد دهند از قبیل افزایش تعداد نظامیان آمریکا در منطقه و تحکیم وضعیت دفاعی آمریکا.

جیم استاوریدیس ژنرال بازنشسته و چهار ستاره ارتش آمریکا که سابقه ریاست بر فرماندهی ارشد نظامی ناتو را هم دارد، معتقد است واشنگتن به دنبال جلب حمایت های بین المللی برای محکوم کردن ایران در شورای امنیت سازمان ملل است.

از نظر این عضو ارشد پیشین ارتش آمریکا در ناتو، دولت ترامپ همچنین شاید برای خروج متحدان اروپایی واشنگتن از توافق هسته ای ایران (برجام)، تشدید تحریم ها یا حملات موشکی یا محرمانه علیه زیرساخت های انرژی ایران کوشش کند.

واشنگتن پُست در ادامه گزارش خود از مخالفت های کنگره آمریکا با هرگونه اقدام نظامی علیه ایران خبر داده است.

طبق این گزارش، در حالی که مقام های (دولت ترامپ) در حال آنالیز گزینه هایشان هستند اما آنها باید مقاومت کنگره را هم در نظر بگیرند چرا که بعضی قانونگذاران در کوشش برای محدود کردن توانایی دولت برای انجام اقدام نظامی علیه تهران هستند.

واشنگتن پُست در سرانجام می نویسد: اگرچه مقام ها معتقدند که هیچ اقدام نظامی قریب الوقوع نیست اما احتمال یک تصمیم غیرقابل پیشبینی کاخ سفید به رایزنی های پنتاگون درباره حملات اخیر بستگی دارد.

310311

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3764

به "تحرکات تازه پنتاگون درباره آرامکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحرکات تازه پنتاگون درباره آرامکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید