تاکید مرکل بر لزوم تصمیم گیری سریع درباره ریاست آینده کمیسیون اروپایی

به گزارش سهندبلاگ، صدراعظم آلمان بعد از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی اروپا بر لزوم تصمیم گیری سریع برای انتخاب سمت های جدید این اتحادیه به ویژه ریاست جدید کمیسیون اروپایی تاکید نمود.

تاکید مرکل بر لزوم تصمیم گیری سریع درباره ریاست آینده کمیسیون اروپایی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه دی سایت آلمان، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان بر این مسئله تاکید نمود که هر چه سریع تر یک ریاست کمیسیون جدید اروپایی انتخاب گردد. به گفته وی اتحادیه اروپا باید شایسته عمل باقی بماند.

مرکل بعد از انتخابات مجلسی اروپا خواهان تصمیم گیری سریع در این باره شده وبا اشاره به اینکه هم اتحادیه احزاب متحد مسیحی و هم سوسیال دموکرات ها بر انتخاب ریاست کمیسیون بر اساس نامزدهای سر لیست انتخابات مجلسی اروپا تاکید دارند همچنین گفت: شورای اروپایی خروجی این انتخابات را مد نظر قرار می دهد.

مرکل که در دیداری با کارلوس آلوارادو، رئیس جمهور کاستاریکا در برلین سخن می گفت توضیح داد از آنجایی که مجلس منتخب جدید اروپایی اوایل جولای تشکیل جلسه می دهد به یک راهکار سریع احتیاج است. مطمئنا این مسئله مطلوب است که در این مرحله زمانی پیشنهاد شورای اروپایی ارائه گردد تا به این ترتیب شخصیت های جدید اروپایی بتوانند سریعا عمل نمایند. به گفته مرکل اتحادیه اروپا باید شایسته عمل بماند.

وی همچین بر لزوم همکاری بین شورای اروپایی و مجلس این اتحادیه در انتخاب مقامات بلند پایه اروپایی تاکید نمود.

امروز (سه شنبه) در یک نشست ویژه در بروکسل سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره خروجی انتخابات مجلسی اروپا و بخصوص درباره این مسئله که چه کسی باید جانشین یان کلود یونکر، رئیس فعلی کمیسیون اروپایی گردد بحث می نمایند. همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا با این طرح که تنها یک نامزد سر لیست در انتخابات مجلسی اروپا از یک خانواده حزبی در این اتحادیه بتواند این سمت را را بر عهده گیرد موافق نیستند.

در انتخابات اخیر اروپایی که از روز پنج شنبه تا یکشنبه گذشته در 28 عضو اتحادیه اروپا برگزار گردید فراکسیون حزب مردم مجلس اروپا با وجود ریزش آراء شدید توانست قدرتمندترین گروه گردد و قبل از سوسیال دموکرات ها قرار گیرد. منفرد وبر ، نامزد محافظه کاران فراکسیون حزب مردم اروپا می خواهد رئیس کمیسیون اروپایی گردد و به عنوان رئیس بزرگترین فراکسیون در مجلس اروپا سبزها، سوسیال دموکرات ها و لیبرال ها را برای مذاکره درباره این مسئله دعوت نموده است. در حالی که احزاب متحد مسیحی از وبر به عنوان رئیس جدید کمیسیون اروپایی حمایت می نمایند اما حزب سوسیال دموکرات خود را پشت نامزد سر لیست خانواده حزبی اروپایی خود یعنی فرانس تیمرمانس هلندی قرار داده است.

صدر اعظم آلمان همچنین در گفتگویی با رسانه سی ان ان آمریکا عملکرد خوب سبزها در انتخابات مجلسی اروپا را به عنوان یک درخواست برای بهبود عملکرد حزب خودش در مسائلی ماند تغییرات آب و هوا و حفاظت از محیط زیست و رفاه حیوانات دانسته و علت موفقیت سبزها را توجه به این موضوعات دانست.

در انتخابات مجلسی اروپا اتحادیه احزاب متحد مسیحی با ریزش آراء شدیدی نسبت به دور قبل روبرو شده و بیش از 7 درصد آراء خود را نسبت به دور قبل از دست داده و 28.9 درصد آراء شهروندان را کسب کردند. سبزها هم برای اولین بار در یک انتخابات سراسری در صندلی دوم قرار گرفتند.

مرکل همچنین درباره میزان مشارکت بالای شهروندان در انتخابات مجلسی اروپا و همچنین اینکه فراکسیون حزب مردم مجلس اروپا که حزب دموکرات مسیحی هم به آن تعلق دارد قدرتمندترین گروه شده ابراز خرسندی کرد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 1825

به "تاکید مرکل بر لزوم تصمیم گیری سریع درباره ریاست آینده کمیسیون اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید مرکل بر لزوم تصمیم گیری سریع درباره ریاست آینده کمیسیون اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید