تاکید بر تحکیم روابط و گسترش همکاری های ایران و ژاپن

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران : وزیر امور خارجه ایران و معاون سیاسی وزیر خارجه ژاپن در ملاقات عصر دیروز خود بر تحکیم روابط دو کشور و گسترش همکاری ها تاکید کردند.

تاکید بر تحکیم روابط و گسترش همکاری های ایران و ژاپن

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرنگاران ، آکیتاکا سایکی، معاون سیاسی وزیر خارجه ژاپن که برای برگزاری بیست و سومین دور کمیته مشورت های سیاسی ایران و ژاپن به کشورمان سفر نموده است، عصر روز شنبه با دکتر علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان ملاقات و مصاحبه کرد.

صالحی در این ملاقات با اشاره به روابط خوب و تاریخی دو کشور و نیز ظرفیت ها و توانایی های متقابل در عرصه های مختلف سیاسی و مالی اظهار امیدواری کرد که با اهتمام بیشتر ژاپن، مناسبات دو کشور در کلیه زمینه ها بیش از پیش گسترش یابد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تحولات مهم در سطح منطقه خاورمیانه و دنیا ، صندلی مهم ژاپن را در عرصه سیاسی و روابط بین الملل مورد توجه قرار داد و اظهار امیدواری کرد که ژاپن با برخورداری از چنین صندلیی به مسئولیت خود در یاری به حل مسائل و مسائل دنیای عمل کند.

صالحی با ابراز خرسندی از انجام این سفر و مذاکرات مثبت طرف ژاپنی در ایران و اعلام آمادگی کشورمان برای مذاکره با ژاپن در زمینه های مختلف، ابراز امیدواری کرد که این سفر تأثیر مثبتی بر توسعه مناسبات دو کشور داشته باشد.

آکیتاکا سایکی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ژاپن نیز در این ملاقات با اظهار خرسندی از سفر به کشورمان، روابط خوب و تاریخی دو کشور را مورد توجه قرار داد و با اشاره به مذاکرات مثبت و سازنده وی با عراقچی، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه، از مصاحبههای سازنده و توسعه همکاری ها میان دو کشور در همه زمینه استقبال کرد.

وی در موضوع هسته ای، ادامه مصاحبههای ایران و 1+ 5 را مثبت ارزیابی کرد و از آن استقبال نمود.

معاون وزیرخارجه ژاپن با بیان این نکته که ژاپن همیشه استمرار این مصاحبهها را تشویق می نماید اظهار امیدواری کرد که این مصاحبهها سازنده و راهگشا بوده و باعث ایجاد اعتماد در میان دو طرف شود.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: تسنیم
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6839

به "تاکید بر تحکیم روابط و گسترش همکاری های ایران و ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر تحکیم روابط و گسترش همکاری های ایران و ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید