بودجه بدون نفت را می توان باور کرد

به گزارش سهندبلاگ، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه بودجه بدون نفت را می توان باور کرد، گفت: کارشناسان و اقتصاددانان اعتقاد دارند همچون بسیاری از کشور های دنیا می توانیم منابع نفتی را صرف امور عمرانی و نه جاری کشور کنیم.

بودجه بدون نفت را می توان باور کرد

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، ابوالفضل ابوترابی در گفت وگو با میزان، با اشاره به اظهارات برخی از نمایندگانی مبنی بر اینکه منابع نفتی را نمی توان از بودجه جدا کرد، گفت: قطعا این موضوع صحت ندارد و می توان به راحتی منابع نفتی را از بودجه جدا کرد.

وی با اشاره به درآمدزایی بودجه از بخش مالیات ها شرح داد: در این بخش، تنها در زمینه مالیات پزشکان و وکلا پیش بینی مان این است که حدود 20 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کنیم که البته آمار ها در این زمینه متفاوت است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: در کنار پزشکان و وکلا ما می توانیم موضوع مالیات از دلالان بنگاه های خودروساز، واردکنندگان و صادرکنندگان را مدنظر قرار دهیم که این مسئله می تواند درآمد های مالیاتی را بالا ببرد.

ابوترابی اظهارداشت: ما اگر از فرار مالیاتی جلوگیری کنیم که البته پیش بینی می شود بین 50 الی 60 هرار میلیارد تومان است، بدین نحوه می توانیم درآمد های بودجه را تامین کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما پدیده ای به عنوان 900 هزار هزار میلیارد تومان یارانه داریم، شرح داد: باید گفت این یارانه ها هدفمند نیست و بی در و پیکر است و متاسفانه هر کسی که بیشتر مصرف می کند، بیشتر یارانه می گیرد در نتیجه ما اگر همین یارانه ها را به نفع اقشار ضعیف جامعه سامان دهی کنیم به واقع ده ها برابر درآمد های بودجه را افزایش داده ایم.

وی بیان داشت: البته بنده معتقدم دولت هیچ اراده ای برای انجام کار های بزرگ ندارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بودجه بدون نفت را می توان باور کرد، اظهارداشت: تمامی کارشناسان رسمی، کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس و اقتصاددانان مجلس اعتقاد دارند ما همچون بسیاری از کشور های دنیا که نفت خیز هستند و نفت دارند و نفت را برای امورعمرانی خود کنار گذاشته اند، می توانیم منابع نفتی را صرف امور عمرانی و نه جاری کشور کنیم.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 4845

به "بودجه بدون نفت را می توان باور کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه بدون نفت را می توان باور کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید