بزرگترین رزمایش دریایی ناتو در دریای سیاه کلید خورد

به گزارش سهندبلاگ، آمریکا و 31 متحد و شریک در حالی مشغول برگزاری بیست و یکمین رزمایش دریایی موسوم به نسیم دریا در اطراف اوکراین هستند که دولت کی یف درخواست ها از ناتو را برای تایید شدنش در این ائتلاف افزوده است.

بزرگترین رزمایش دریایی ناتو در دریای سیاه کلید خورد

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این رزمایش عظیم از بندر اودسا اوکراین کلید خورد و تا 10 ژوئیه امسال میلادی ادامه دارد و شامل رزمایش های دریایی از جمله رزمایش ضد زیر دریایی، جنگ آبی-خاکی، بعلاوه عملیات بازدارنده دریایی، دفاع هوایی و عملیات جستجو می گردد.

علاوه بر آمریکا و اوکراین، 30 کشور دیگر هم در این رزمایش حضور دارند. بعلاوه در مجموع 5000 سرباز، 32 ناو، 40 جنگنده و 18 تیم غواصی و عملیات ویژه هم در این رزمایش عظیم شرکت دارند.

کریستینا کوین، کاردار سفارت آمریکا در اوکراین در بیانیه ای گفته بود: آمریکا از همکاری با اوکراین در برگزاری این رزمایش استقبال نموده است. این رزمایش به تقویت همکاری و توانمندی در میان کشورهای شرکت نماینده منجر می گردد.

در کنار برگزاری این رزمایش، اوکراین فشارها بر ناتو را برای تایید پیوستنش به این ائتلاف بیشتر نموده است. از دهه 1990 میلادی دولت کی یف کوشش هایی را برای پیوستن به این ائتلاف نظامی انجام داده اما حالا ولودومیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین بر این فشارها افزوده و مدعی است که پیوستن به این ائتلاف تنها راه برای فرو نشاندن درگیری ها در منطقه است و به کشورهای عضو ناتو تاکید می نماید تا از اوکراین در مقابل روسیه حفاظت نمایند.، ایسنا

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 14439

به "بزرگترین رزمایش دریایی ناتو در دریای سیاه کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین رزمایش دریایی ناتو در دریای سیاه کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید