برگزاری جلسات متعدد با سازمان های بهره بردار فناوری فضایی

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، مرتضی براری در اینستاگرام نوشت: حدود 80 درصد اقتصاد حوزه فضایی و اشتغال در صنعت این حوزه در جهان، مرتبط با صنایع پایین دست زنجیره حوزه فضایی است.

برگزاری جلسات متعدد با سازمان های بهره بردار فناوری فضایی

وی ادامه داد: برای تحقق این امر و رونق صنایع این بخش در کشور، طی چند ماه گذشته اداره کل کسب و کارهای فضاپایه در سازمان فضایی ایران شکل گرفت که مهمترین هدف آن توسعه صنعت پایین دست حوزه فضایی با ایجاد و توسعه شرکت های خصوصی و کسب و کارهای نو در این حوزه است و در این راستا توانمندسازی بخش خصوصی، تسهیل گری و توسعه بازار را به عنوان مهمترین راهبردهای خود در برنامه دارد.

رئیس سازمان فضایی ایران اضافه نمود: در این مدت این اداره کل برگزاری جلسات متعدد با سازمان های بهره بردار از فناوری فضایی را در دستور کار قرار داده است و همچنین با مشارکت با نهادهای مختلف در برگزاری رویدادهای مختلف، انجام سفرهای استانی و جلسه با استانداران و مدیران استانی و مراکز علمی در سطح کشور و...، کوشش نموده تا بستر مناسب برای تحقق هدف ترسیم شده را مهیا کند.

براری گفت: در این راستا نشست با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران برگزار گردید و در این جلسه که شرکت های خصوصی نیز حضور داشتند، توافقات بسیار خوبی انجام شد که در آینده ای نزدیک آن را اعلام خواهیم کرد.

وی گفت: 20 درصد دیگر اقتصاد حوزه فضایی که مربوط به صنایع بالادست حوزه فضایی است هم بسیار استراتژیک بوده که سازمان فضایی ایران در این بخش نیز اقدامات، سیاست ها و راهبردهایی دارد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2976

به "برگزاری جلسات متعدد با سازمان های بهره بردار فناوری فضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جلسات متعدد با سازمان های بهره بردار فناوری فضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید