بدون آزمایشگاه و پاتولوژی هیچ کاری نمی توانیم انجام دهیم، شان حرفه پزشکی با خدمت به مردم و رعایت اخلاق حرفه ای حفظ می گردد

به گزارش سهندبلاگ، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به صندلی رشته آسیب شناسی در نظام سلامت، گفت: بدون آزمایشگاه و پاتولوژی هیچ کاری نمی توانیم انجام دهیم.

بدون آزمایشگاه و پاتولوژی هیچ کاری نمی توانیم انجام دهیم، شان حرفه پزشکی با خدمت به مردم و رعایت اخلاق حرفه ای حفظ می گردد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، دبیرخانه انجمن آسیب شناسی ایران، علی نوبخت، روز چهارشنبه در بیست و یکمین همایش سالانه انجمن علمی آسیب شناسی ایران در مرکز همایش های رازی تهران، اضافه کرد: این رشته آن قدر اهمیت دارد که علم پزشکی به واسطه آن توسعه یافته است.

وی ادامه داد: برای هر رشته پزشکی نیازمند الگو هایی هستیم و رشته آسیب شناسی و پاتولوژی، تعداد زیادی از این الگو ها را دارد.

نوبخت به موضوع مالیات پزشکان اشاره نمود و اضافه کرد: همه اقشار و صنوف موظف به پرداخت مالیات عادلانه هستند و جامعه پزشکی هم از این قاعده مستثنی نیست. اما، به یکباره سال گذشته شاهد بودیم که فقط جامعه پزشکی را رصد کردند و این موضوع مورد اعتراض پزشکان است.

وی با اشاره به اعداد و ارقامی که در ارتباط با مالیات پزشکان مطرح شده است، گفت: این اعداد و ارقام مبنای علمی نداشته و بودجه سال 99 فرصتی برای اصلاح و برطرف ابهام از این موضوع است.

در ادامه این مراسم رئیس کل سازمان نظام پزشکی، با تاکید بر ارتقا استاندارد های پزشکی برای خدمت بهتر به مردم، گفت: جامعه پزشکی با خدمت و رعایت اخلاق می تواند شان حرفه خود را حفظ کند.

محمدرضا ظفرقندی، اظهارداشت: جامعه پزشکی کشور به بزرگان رشته آسیب شناسی و پاتولوژی مدیون است و در مقابل آن ها تعظیم می نمایند.

وی با عنوان این مطلب که رشته آسیب شناسی و پاتولوژی قاعده علم پزشکی است، اضافه کرد: این رشته و حرفه در همه مراحل پزشکی، حرف آخر را می زند.

ظفرقندی ادامه داد: از غربالگری تا تشخیص و درمان، جامعه پزشکی مدیون خدمات رشته آسیب شناسی و پاتولوژی است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی، بر نقش آزمایش ها در تشخیص بیماری ها تاکید نمود و گفت: با توجه به صندلی رفیع رشته آسیب شناسی و پاتولوژی، ضروری است که این رشته از استاندارد های بالایی برخوردار باشد.

وی، کنترل کیفی آزمایش های پزشکی در تشخیص و درمان بیماری ها را بسیار حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: شرایط باید به گونه ای باشد که بتوان از استاندارد های بین المللی نیز برخوردار شد.

ظفرقندی تاکید نمود: دغدغه ما رعایت استاندارد ها است، بنابراین اگر کیت های آزمایشگاهی استاندارد نباشد، بیمار آسیب می بیند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی، در ادامه بر محاسبه هزینه تمام شده خدمت برای رعایت کنترل کیفی خدمات تاکید نمود و گفت: اگر استاندارد ها رعایت نشود، شاهد کاهش کیفیت خدمات و آسیب بیماران خواهیم بود.

وی اضافه کرد: ما موظف و متعهد به رعایت استاندارد های پزشکی هستیم و قسم خورده ایم که این استاندارد ها را برای خدمت به مردم رعایت کنیم.

ظفرقندی با اشاره به هجمه هایی که علیه جامعه پزشکی کشور اتفاق می افتد، گفت: آن هایی که علیه جامعه پزشکی هجمه می نمایند، نمی دانند که بی اعتمادی مردم به جامعه پزشکی چه آسیبی به سلامت مردم می زند.

وی اضافه کرد: راه بطلان این هجمه ها، خدمت بیشتر به مردم و رعایت اخلاق پزشکی است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3996

به "بدون آزمایشگاه و پاتولوژی هیچ کاری نمی توانیم انجام دهیم، شان حرفه پزشکی با خدمت به مردم و رعایت اخلاق حرفه ای حفظ می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدون آزمایشگاه و پاتولوژی هیچ کاری نمی توانیم انجام دهیم، شان حرفه پزشکی با خدمت به مردم و رعایت اخلاق حرفه ای حفظ می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید