ایستگاه وکیل با بازگشایی مترو افتتاح می گردد

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران/فارس شهردار شیراز با یادآوری اینکه فعالیت مترو در این شهر با هدف ممانعت از شیوع بیشتر کروناویروس، متوقف است، گفت: ایستگاه وکیل الرعایا، به عنوان آخرین ایستگاه خط یک، همزمان با بازگشایی مترو، افتتاح می گردد.

ایستگاه وکیل با بازگشایی مترو افتتاح می گردد

حیدر اسکندرپور شنبه 6 اردیبهشت در حاشیه بازدید از ایستگاه وکیل الرعایا در خط یک متروی شیراز، به خبرنگاران گفت: ایستگاه وکیل الرعایا برای ایام دهه فجر سال جاری آماده بهره برداری بود اما به دلیل شیوع کروناویروس، افتتاح آن به زمانی مناسب موکول شد.

شهردار شیراز با یادآوری اینکه ایستگاه وکیل الرعایا، جنب بازار وکیل قرار داشته و یک پروژه محرک توسعه برای محدوده دروازه سعدی، بازار و بافت فرهنگی تاریخی محسوب می گردد، این پروژه را یک اقدام تاثیرگذار و مثبت در ابعاد مالی، گردشگری و اجتماعی دانست و گفت: اثرات مثبت این اقدام بعد از افتتاح کاملا مشهود خواهد بود.

وی اضافه نمود: این ایستگاه با توجه به نوع معماری سنتی اش که از معماری دوره زندیه الهام گرفته شده علاوه بر کارکرد ترافیکی و جابجایی مسافران، جاذبه گردشگری نیز به شمار می آید و پس از بهره برداری مورد توجه شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرد.

شهردار شیراز ضمن تشریح جزئیات پروژه احداث ایستگاه وکیل الرعایا گفت: این ایستگاه با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان در پنج سطح و زیربنای حدود 15 هزار مترمربع احداث شده است.

گفتنی است که هم اکنون قطار شهری شیراز به علت شیوع ویروس کرونا تعطیل است. ایستگاه متروی وکیل الرعایا در خط یک قطار شهری شیراز و جنب بازار وکیل واقع شده است که با بهره برداری از آن، خط یک قطار شهری به صورت کامل در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8394

به "ایستگاه وکیل با بازگشایی مترو افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایستگاه وکیل با بازگشایی مترو افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید