ایده اوسِک باعث ایجاد یک بورس واقعی می گردد

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران/خراسان رضوی عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: شکل گیری این ایده که در قالب سازمان جهانی اوسِک، در سطح جهانی نقش آفرین باشیم، به فرآیندها یاری و باعث می گردد که قیمت های واقعی کشف گردد و شاهد یک بورس واقعی باشیم.

ایده اوسِک باعث ایجاد یک بورس واقعی می گردد

حسن امیری در جلسه بازدید مدیر عامل بورس ایران از انبارهای زعفران و زنیجره ارزش زعفران در فاز یک شهرک صنعتی توس در جمع خبرنگاران در مورد راه اندازی صندوق کشاورزی اظهار کرد: ابزارهای مختلفی در بورس های کالایی وجود دارد که می تواند مکمل یکدیگر باشد. یکی از این ابزارها صندوق های کالایی است؛ این صندوق ها می توانند خلع موجود در عرضه و تقاضا را برطرف کند.

وی در مورد تاثیر ورود زعفران به بازار بورس اضافه نمود: وظیفه اصلی بورس معین قیمت نیست بلکه کشف نرخ در بازار است؛ زمانی که تعداد زیادی خریدار و فروشنده در کنار یکدیگر قرار می گیرند، یک فضای رقابتی ایجاد می گردد که منجر به کشف قیمت واقعی خواهد شد.

عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار بیان نمود: ما باید سازوکار و بسترها لازم را ایجاد کنیم تا مکانیزم قیمت از دل عرضه و تقاضا ایجاد گردد و برای این کار بازیگران بازار باید نقش آفرینی نمایند و در کنار آن افرادی به بازار جنب و جوش بیشتر می دهند که از آن ها به عنوان واسطه یاد می گردد.

امیری گفت: در عرصه کالاهای کشاورزی اگر بتوانیم تعداد بازیگران را در بورس کالایی افزایش دهیم، کشف قیمت دقیق تری صورت می گیرد که کشاورزان، صادرنمایندگان و تولیدنمایندگان از آثار آن بهره مند خواهند شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سازمان جهانی اوسِکمی تواند در قیمت گذاری موثر باشد یاخیر، افزود: به عقیده من این کار شدنی است اما قطعا کاری بلندمدت است. در حال حاضر بازار بورس زعفران و کالا جوان است و نمی توان نسبت به میزان دستیابی به اهداف خود اظهارنظر کنیم.

عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار توضیح داد: این ایده و تفکر که در سطح جهانی نقش آفرین باشیم، به فرآیندها یاری خواهد نمود و سبب می گردد که قیمت های واقعی کشف گردد و شاهد یک بورس واقعی باشیم اما در بلند مدت امکان پذیر خواهد بود. اجرایی شدن این کار مستلزم ایجاد ابزارهای مورد احتیاج و حضور تمام بازیگران است و در مجموع کار بسیار خوبی است اما نتیجه کار بستگی به عملکرد بازیگران آن در آینده دارد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6658

به "ایده اوسِک باعث ایجاد یک بورس واقعی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده اوسِک باعث ایجاد یک بورس واقعی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید