امیدوارم در سال 2021 شاهد آغاز فرایند سیاسی فراگیر در یمن باشیم

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، در آستانه انتها سال 2020 میلادی مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن جدیدترین مواضع خود در خصوص جنگ در این کشور را اظهار داشت.

امیدوارم در سال 2021 شاهد آغاز فرایند سیاسی فراگیر در یمن باشیم

بر اساس این گزارش، مارتین گریفیتس در این خصوص گفت: سال 2020 برای یمنی ها سال بسیار سختی بود، زیرا هم جنگ و خونریزی ادامه پیدا کرد، هم مهاجرت ها افزایش یافت، هم اوضاع اقتصادی به هم ریخت و هم ویروس کرونا در این کشور شیوع پیدا کرد.

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن بدون اشاره به جنگ افروزی عربستان سعودی در یمن و اقدام آن در ارتکاب جنایت های جنگی در این کشور، گفت: امیدوارم در سال 2021 شاهد جدیت طرف های مختلف یمنی باشیم و در این سال یک فرایند سیاسی فراگیر که انتها دهنده جنگ باشد، شکل گیرد.

فرستاده سازمان ملل در یمن پیشتر نیز در سخنانی گفته بود: گفتگوهای سیاسی میان طرف های درگیر در یمن باید آغاز شود تا به دنبال آن یک آتش بس فراگیر در این کشور برقرار شود؛ آتش بسی که به جنگ کنونی انتها می دهد.

اخیراً محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش أنصارالله تداوم حمایت های خارجی از متجاوزان سعودی را به شدت محکوم کرده است. وی در این خصوص با اشاره به تسلیحات آمریکایی و انگلیسی که سعودی ها در جنگ علیه یمن از آنها استفاده می کنند، گفت: سلاح های آمریکا و انگلیس نمی توانند تأمین کننده امنیت عربستان باشند.

عبدالسلام در ادامه یادآور شد: عربستان سعودی تنها در یک صورت می تواند امنیتِ از دست رفته خود را بازیابی کند و آن هم این است که به جنگ علیه یمن و نیز محاصره ملت یمن انتها دهد و برای همیشه از این کشور خارج شود.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 12057

به "امیدوارم در سال 2021 شاهد آغاز فرایند سیاسی فراگیر در یمن باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدوارم در سال 2021 شاهد آغاز فرایند سیاسی فراگیر در یمن باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید