امکان همکاری روسیه و ایران در توسعه میدان های نفت و گاز دریای خزر

به گزارش سهندبلاگ، وزیر انرژی روسیه با مؤثر خواندن ادامه برنامه نفت در ازای کالا در راستای افزایش مبادلات بازرگانی روسیه - ایران، از امکان همکاری شرکت های دو کشور در زمینه توسعه میدان های نفت و گاز در دریای خزر اطلاع داد.

امکان همکاری روسیه و ایران در توسعه میدان های نفت و گاز دریای خزر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه درباره نتیجه نشست کمیسیون بین دولتی همکاری های تجاری - اقتصادی ایران و روسیه که وی ریاست مشترک آن را به عهده دارد، گفت که دو کشور موضوع کار مشترک به روی توسعه میدان های نفت و گاز در دریای خزر و همچنین طرح مربوط به فراوری انرژی برق را مورد آنالیز قرار داده اند.

نوواک شب گذشته در مصاحبه با یکی از شبکه های تلویزیونی روسیه، گفت: پیشنهاداتی درباره کار مشترک به روی میدان های نفت و گاز در آب های ساحلی دریای خزر با شرکت های ایرانی مطرح شده است؛ البته این پیشنهادات هنوز در مرحله آنالیز واقع شده است و به همین دلیل فعلاً نمی توان درباره جزئیات بیشتر این طرح ها صحبت کرد تا زمانی که پیشنهادات مشخص برای مشارکت بین شرکت های دو کشور به صورت رسمی ارائه شوند.

وزیر انرژی روسیه همچنین گفت که همکاری های دوجانبه ایران و روسیه در چارچوب برنامه نفت در ازای کالا به صورت مؤثر در حال تحقق است.

وی اضافه نمود: ما در نشست با مقامات ایرانی، روند تحقق برنامه نفت در ازای کالا را آنالیز کردیم. تمرکز ما به روی ادامه کارایی این برنامه برای گسترش همکاری های اقتصادی بین دو کشور است.

وی شرح داد: بخش اقتصادی این برنامه برای فروش نفت ایران و ارسال تجهیزات فنی و محصولات کشاورزی روسیه مورد استفاده قرار می گیرد. این جهت گیری برای افزایش میزان مبادلات بازرگانی بین کشور بسیار مؤثر است.

به گزارش خبرنگاران، وزیر انرژی روسیه روز دوشنبه قبل از برگزاری نشست کمیسیون بین دولتی ایران - روسیه با بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران دیدار و گفت وگو کرد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2081

به "امکان همکاری روسیه و ایران در توسعه میدان های نفت و گاز دریای خزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان همکاری روسیه و ایران در توسعه میدان های نفت و گاز دریای خزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید