افزایش فراوری نفت ایران به 5 میلیون بشکه در روز تا 3 سال آینده

به گزارش سهندبلاگ، مدیر سابق شرکت انی ایتالیا پیش بینی کرد فراوری نفت ایران در 3 سال آینده به 5 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

افزایش فراوری نفت ایران به 5 میلیون بشکه در روز تا 3 سال آینده

به گزارش خبرنگاران، پائولو اسکارونی، مدیر سابق شرکت انی ایتالیا در مصاحبه با بلومبرگ گفت، فراوری نفت ایران از هم اکنون تا سه سال آینده به 5 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

اسکارونی که هم اکنون معاون رئیس موسسه راتشیلد اند سانز است گفت: مطمئنا آنها (شرکت های نفتی ایرانی) از نقطه نظر هیدروکربنی می توانند این کار را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه فراوری نفت ایران به صورت آرام اما پیوسته در حال افزایش است گفت: هنوز رقمی از تعداد قراردادهای امضا شده بین شرکت های غربی و شرکت های نفتی ایرانی که لازمه افزایش فراوری از میادین موجود در ایران هستند نداریم. اما این ارقام به آهستگی خواهد آمد و تا زمانی که صلح با بقیه دنیا ادامه می یابد، این فرایند تداوم خواهد داشت.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران روز 14 ژوئن گفت، فراوری نفت ایران در خرداد ماه از 3.8 میلیون بشکه در روز عبور نموده است.

ایران که زمانی پس از عربستان، دومین فراوری کننده بزرگ عضو اوپک بود، به دنبال فراهم کردن شرایط جهت بازگشت تدریجی به بازار پس از لغو تحریم های غرب است.

زنگنه در یکصد و شصت و نهمین نشست دوره ای اوپک در وین گفت که جمهوری اسلامی ایران میخواهد فراوری خود را در طی 5 سال به 4.8 میلیون بشکه در روز برساند و سهم 14.5 درصدی خود از فراوری اوپک را بازیابد.

135

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: تسنیم
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6250

به "افزایش فراوری نفت ایران به 5 میلیون بشکه در روز تا 3 سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش فراوری نفت ایران به 5 میلیون بشکه در روز تا 3 سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید