اصلاح لایحه استخدام قهرمانان پارالمپیکی؛ قدم رو به جلو همراه با تداوم یک ایراد عظیم

به گزارش سهندبلاگ، لایحه جذب و استخدام قهرمانان پارالمپیکی در حالی اصلاح شد که هنوز یک ایراد عظیم در آن دیده می گردد.

اصلاح لایحه استخدام قهرمانان پارالمپیکی؛ قدم رو به جلو همراه با تداوم یک ایراد عظیم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در جلسه هفته گذشته هیئت دولت که روز 19 آذر ماه برگزار گردید، لایحه جذب و استخدام قهرمانان پارالمپیک در دستگاه های اجرایی اصلاح شد. در لایحه قبلی که روز 20 تیر 95 به تصویب رسیده بود، اعلام شده بود که یکی از فرزندان قهرمانان پارالمپیک شامل نفر اول در رشته انفرادی و همچنین تمامی نفرات در رشته های گروهی با تایید وزارت ورزش و جوانان بدون برگزاری آزمون استخدامی در وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی غیردولتی با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استخدام خواهند شد، اما با اصلاحاتی که در آن صورت گرفت، مصوب شد که خودِ قهرمانان پارالمپیک هم می توانند از این مزیت استفاده نمایند.

اصلاحی که چهار سال دیر انجام شد

همان زمان یعنی در سال 95 که لایحه استخدام به تصویب رسید، بعضی از ورزشکاران پارالمپیکی معترض شدند؛ چرا که معتقد بودند خودشان شرایط لازم برای جذب و استخدام در دستگاه های دولتی را دارند. در واقع آنها یا فرزندی ندارند و یا اینکه فرزندشان کم سن و سال است و به همین دلیل هم خودشان می توانند استخدام شوند.

رسیدگی به این موضوع چهار سال زمان برد، اما انتها اصلاح شد تا از این پس، قهرمانان پارالمپیکی هم بتوانند از این مزیت بهره ببرند. هر چند این اتفاق دیر رخ داد، اما به هر حال قدم یک قدم رو به جلو برای ورزشکاران جانباز و معلول بود.

تداوم یک ایراد و اشتباه

لایحه و آیین نامه استخدام قهرمانان بازی های آسیایی، دنیای، المپیک و پارالمپیک هم برای ورزشکاران سالم و هم برای ورزشکاران معلول مصوب شد. این آیین نامه شامل قهرمانان بازی های المپیک شامل نفرات اول تا سوم، قهرمانان اول و دوم مسابقات قهرمانی دنیا، نفرات اول و دوم و سوم بازی های آسیایی و مسابقات دنیای در رشته های ورزشی تحت پوشش کمیته بین المللی المپیک و همچنین هر سه مورد در رشته های فردی و گروهی و مقام های اول تا سوم جام دنیای فوتبال، بسکتبال و والیبال می گردد.

شرایط در حوزه ورزش جانبازان و معلولین متفاوت است؛ به طوریکه که قهرمانان پارالمپیک یعنی نفر اول در رشته انفرادی و همچنین تمامی نفرات در رشته های گروهی مشمول آن می شوند.

جدا از این موضوع که بازی های پاراآسیایی و مسابقات دنیای معلولان در این لایحه دیده نشده، باید به این نکته مهم اشاره نمود که فقط قهرمانان پارالمپیک یعنی آنهایی که صاحب مدال طلا می شوند، در این مصوبه قرار می گیرند و جایی برای دارندگان مدال های نقره و برنز نیست.

انتظار می رفت در زمانی که لایحه مربوطه بابت استخدام قهرمانان پارالمپیکی اصلاح می گردد، بحث مدال آوران نقره و برنز و همچنین مدال آوران بازی های پاراآسیایی و مسابقات دنیای معلولان نیز مورد توجه قرار بگیرد، اما این اتفاق نیفتاد و به نظر می رسد اگر قرار بر اصلاح این موضوع نیز باشد، مدال آوران جانباز و معلول باید سه، چهار سال دیگر منتظر بمانند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 11765

به "اصلاح لایحه استخدام قهرمانان پارالمپیکی؛ قدم رو به جلو همراه با تداوم یک ایراد عظیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصلاح لایحه استخدام قهرمانان پارالمپیکی؛ قدم رو به جلو همراه با تداوم یک ایراد عظیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید