ارتباط انسان و ماشین با کاشت تراشه در مغز

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، شرکت یادشده امروز از فراوری اولین تراشه قابل کاشت در مغز اطلاع داد که ارتباط ماشین ها و انسان ها را تسهیل نموده و احتیاج به واسط های مختلف را از بین می برد. البته عملیاتی شدن این ایده تا سال آینده میلادی طول خواهد کشید.

ارتباط انسان و ماشین با کاشت تراشه در مغز

استفاده از این روش کاشت تراشه در مغز، کنترل پهپادها و دیگر ماشین ها را به طور مستقیم از طریق مغز و بدون احتیاج به دستگاه های کنترل از راه دور ممکن می نماید و به افراد معلول نیز اجازه می دهد تا بتوانند اندام های حیاتی خود را کنترل نمایند یا با فکر کردن از گوشی ها و تبلت ها استفاده نمایند.

تا به حال برای تحقق این اهداف از روش کاشت الکترود در مغز استفاده می شد که روشی پرهزینه و غیردقیق است که برای طولانی مدت نیز نمی توان از آن استفاده کرد. همچنین قابلیت تبادل اطلاعات از این طریق محدود است.

تراشه جدید تولیدی بدین منظور N1 نام دارد و به جای استفاده از الکترود که ممکن است افراد را زخمی نماید، از رشته هایی باریک و منعطف به ضخامت یک سوم موی انسان برای تبادل داده میان مغز و ماشین بهره می گیرد. این رشته ها توسط یک جراح رباتیک به درون بافت مغز منتقل می شوند و یک سیستم ایمنی برای آنالیز سلامت رگ های مغز بر این روند نظارت می نماید.

پس از انتها این فرایند حسگرهای N1 قادر به خواندن سیگنال های مغزی بوده و درک و شبیه سازی روندهای اتفاق افتاده در مغز را با سرعت و دقت بالایی ممکن می نمایند. داده های مذکور از طریق ای که با جراحی در پشت گوش کار گذاشته شده منتقل شده و سپس به طور بی سیم به رایانه انتقال می یابند.

نورولینک میخواهد کنترل گوشی های هوشمند را هم از طریق تراشه N1 ممکن کند. انتظار می رود استفاده از این سیستم بر روی انسان ها تا سال 2020 انجام گردد. اولین کاربران این تراشه ها افرادی خواهند بود که نخاع آنها در منطقه ستون فقرات آسیب دیده است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2473

به "ارتباط انسان و ماشین با کاشت تراشه در مغز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط انسان و ماشین با کاشت تراشه در مغز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید