اذعان گوایدو به شکست کودتای اخیر در ونزوئلا

به گزارش سهندبلاگ، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا اذعان کرد که در کوشش برای انجام کودتای نظامی اشتباه هایی شد. او در ادامه اظهاراتش گزینه نظامی آمریکا را در ونزوئلا رد نکرد.

اذعان گوایدو به شکست کودتای اخیر در ونزوئلا

خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا در گفت وگو با این روزنامه بیان کرد: اگر چنین پیشنهادی از سوی واشنگتن داده گردد، در این صورت این پیشنهاد در مجلس ملی ونزوئلا به رای گذاشته می گردد.

وی ادامه داد: او انتظار دارد مادورو استعفا کند.

گوآیدو درباره دلیل ادامه تظاهرات و ناکامی در پیروزی در شورش های روز سه شنبه، گفت : شاید ما به سربازان بیشتری احتیاج داریم. شاید مقامات بیشتری از حکومت باید از این مساله حمایت نموده و به قانون اساسی بازگردند.

وی ادامه داد: من فکر می کنم امروز بسیاری از سربازان ونزوئلا می خواهند به این وضعیت سرانجام دهند و به یاری رسانی ها یاری نمایند و اجازه دهند آنها وارد کشور شوند.

اگر چه او در این مصاحبه گزینه نظامی آمریکا را رد نکرد اما جزئیات بیشتری درباره آن نیز نگفت.

دولت ترامپ اعلام نموده است که تمام گزینه ها درباره ونزوئلا روی میز قرار گرفته است.

گوآیدو در پاسخ به این سوال که اگر جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا به او زنگ زده و او پیشنهاد مداخله آمریکا را بدهد، جواب او چه خواهد بود، شرح داد: من به او می گویم که دوست عزیز، جان بولتون! من از یاری شما سپاسگزارم و از پیشنهاد شما سپاسگزارم. ما این پیشنهاد را آنالیز نموده و حتی ممکن است برای حل این بحران در مجلس به رای بگذاریم. اگر لازم باشد احتمالاً ما این پیشنهاد را قبول می کنیم.

اکنون بعد از ناکامی روز شنبه گوآیدو باید در دو جبهه مبارزه کند. جبهه اول کوشش برای برکناری نیکولاس مادورو رئیس جمهوری کنونی ونزوئلا و جبهه دوم حفظ اتحاد اپوزیسیون است.

او درباره ادامه تظاهرات، گفت : ما در طول 20 سال گذشته همیشه تظاهرات نموده ایم. ونزوئلایی ها همیشه برای مبارزه در برابر مسائل تحمیل شده تظاهرات می نمایند.

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا ادامه داد: ما با یک دیکتاوری کامل روبرو هستیم و با آن مخالفت می کنیم. ما اشتباه های خود را شناسایی نموده و دیگر تکرار نخواهیم کرد. نشستن با مادورو پشت میز مذاکره دیگر در دستورکار ما نیست. این اقدام در سال های 2014، 2016 و 2017 انجام گرفته است. ، ایسنا

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 1547

به "اذعان گوایدو به شکست کودتای اخیر در ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اذعان گوایدو به شکست کودتای اخیر در ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید