اختصاص 350 میلیون ریال برای حفاظت از مرکز ایالت ماسبذان

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران/ایلام مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از تخصیص 350میلیون ریال برای برنامه های حفاظتی و ساماندهی شهر تاریخی سیروان خبر داد.

اختصاص 350 میلیون ریال برای حفاظت از مرکز ایالت ماسبذان

عبدالمالک شنبه زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: 350میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی به شهر تاریخی سیمره تخصیص داده شده است که این اعتبار صرف امور حفاظتی، مرمتی و ساماندهی شهر تاریخی سیروان می شود.

وی گفت: شهر تاریخی سیروان مربوط به دوره ساسانیان است و در شهرستان سیروان، روستای سراب کلان واقع شده و این اثر در سال 1380 با شمارهٔ ثبت 4165 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان ، شنبه زاده شرح داد: این شهر در دوران شکوه و عظمت خود مرکز ایالت ماسبذان از شهرهای مهم و آباد ایران در دوره ساسانی بوده و وجود پل ها، راه ها، محوطه ها، قلعه های فراوان و سکونت گاه های باستانی در این محوطه گویای اهمیت این شهر است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7162

به "اختصاص 350 میلیون ریال برای حفاظت از مرکز ایالت ماسبذان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 350 میلیون ریال برای حفاظت از مرکز ایالت ماسبذان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید