ابزارهای نوین برای حفاظت از میراث فرهنگی اصفهان

به گزارش سهندبلاگ، نیاز وافری به ابزارهای نوین در راستای حفاظت از میراث فرهنگی استان اصفهان احساس می شود.

ابزارهای نوین برای حفاظت از میراث فرهنگی اصفهان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان، فریدون الله یاری مدیرکل میراث فرهنگی استان ضمن بیان این مطلب به حوزه صنایع دستی اشاره کرد و گفت: امروز در حوزه صنایع دستی و به ویژه عرضه و صادرات باید نگاه ها تغییر کند و ما در این راستا تلاش کرده ایم و به دستاوردهای مطلوبی نیز دست یافته ایم، به گونه ای که درگذشته همگان ملاک عرضه و صادرات صنایع دستی را صرفاً بیش از 500 فروشگاه اطراف میدان امام (ره) می دانستند، اما امروزه با حمایت اداره کل میراث فرهنگی استان نزدیک به 40 مرکز تجارت الکترونیک در استان اصفهان ایجادشده است.

او افزود: با این وصف امروز دیگر تجارت صنایع دستی مختص میدان امام (ره) نیست بلکه محک ما برای عرضه صنایع دستی مؤسسات جدیدی هستند که مبادلات صنایع دستی را فراتر از مرزها و به صورت الکترونیک صورت می دهند.

الله یاری در ادامه سخنانش به تغییر کاربری بناهای تاریخی گفت: تبدیل آثار تاریخی به مجموعه های گردشگری، درگذشته مخالفان فراوانی داشت، لکن با تلاش بسیار پیروز شدیم تا در راستای ادامه حیات این بناهای تاریخی، متفکران و دوستداران میراث فرهنگی را مجاب کنیم که ایجاد کاربری راه کار مناسبی برای حفاظت و ادامه حیات این بناها به شمار می رود.

او گفت: ایجاد سامانده های الکترونیک برای کنترل بناهای تاریخی، ایجاد دستگاه های برق کشی نوین، ایجاد دستگاه های نوین اطفاء حریق و مواردی ازاین دست ازجمله ابزارهای نوین جهت حفاظت از بناهای تاریخی استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان شرح داد: تنها راه کار حفاظت از میراث فرهنگی، ترویج صنایع دستی و توسعه پایدار گردشگری در استان اصفهان، توسعه ارتباطات میان اداره کل میراث فرهنگی مردم با استفاده از تمام ظرفیت های موجود، اعم از اهالی رسانه، تشکل ها، دانشجویان و آحاد مردم است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2941

به "ابزارهای نوین برای حفاظت از میراث فرهنگی اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابزارهای نوین برای حفاظت از میراث فرهنگی اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید