آغاز دردسرهای اجاره پیست پول ساز، دیزین به چه کسی می رسد؟

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، دیزین به عنوان بزرگترین پیست اسکی کشور با ظرفیت های عظیم اسکی برف و چمن، دوباره در آستانه فصل تازه اسکی بلاتکلیف مانده و ابهاماتی در مورد واگذاری و اجاره آن به وجود آمده است.

آغاز دردسرهای اجاره پیست پول ساز، دیزین به چه کسی می رسد؟

داستان اجاره کوتاه مدت دیزین که سال هاست زخم های عدیده ای به پیکر نحیف و رنجور این پیست قدیمی وارد کرده دوباره در فصل گذشته اسکی تکرار شد و حالا زمزمه هایی از مستاجر جدید دیزین به گوش می رسد.

از آنجایی که پروسه واگذاری دیزین به بخشی خصوصی از طریق مزایده امری زمانبر است و حالا دیگر فرصت آن نیست زمزمه هایی از واگذاری این پیست با ترک تشریفات به متولی این رشته یعنی فدراسیون اسکی به گوش می رسد.

این در حالی است که فدراسیون اسکی خود با مسائل متعدد اقتصادی دست و پنجه نرم می کند و مشخص نیست در این شرایط اقتصادی چگونه می خواهد از اجاره بیش از 4 میلیاردی دیزین برآید.

واگذاری دیزین تقریبا هر ساله یکی از معضلات و مسائل مهم در اسکی کشور به شمار می رود، هر سال هم رجزخوانی کافی در این خصوص صورت می گیرد اما رویه همان رویه تکراری است بدون کوچکترین تغییری. دیزین که سندی برای فروش آن وجود ندارد فقط قابل اجاره است اما سوال اساسی این است که چرا دیزین اجاره بلند مدت داده نمی شود؟ اقدامی که حداقل فرصت بهره برداری، استانداردسازی و ارائه خدمات بلند مدت را به مستاجر خود بدهد.

پرسش این است که آیا شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در این برهه از زمان که چیزی تا آغاز فصل اسکی باقی نمانده تضمینی بر استانداردسازی این پیست می دهد؟ این در حالی است که چنین اقداماتی می بایست پیش از آغاز فصل سرما و بلافاصله پس از خاتمه فصل اسکی قبل آغاز می شد.

شرکت توسعه که زمان لازم برای برگزاری مزایده را از دست داده و در بن بست گیر کرده است، چاره ای جز این ندارد که مسئولیت پیست را به فدراسیون اسکی واگذار کند.

فدراسیون اسکی نیز دو راه را پیش رو دارد. یا اینکه خودش مسئولیت را برعهده بگیرد و مبلغ اجاره بالای 4 میلیارد تومان را به شرکت توسعه پرداخت کند یا اینکه پیست اسکی را به گزینه سوم اجاره دهد و بتواند برای خودش هم درآمدزایی داشته باشد.

در این میان پرسش هایی پیرامون آینده پیست و اجاره آن مطرح می شود. اول اینکه مبلغ پیش پرداخت اجاره دیزین که حدود 25 درصد اجاره کل آن است چگونه پرداخت خواهد شد؟ آیا اگر فدراسیون اسکی به عنوان متولی این رشته دیزین را اجاره کند می تواند با ارائه خدماتی بهتر در این حوزه درآمدزایی کند؟ آیا مسائل استانداردسازی دیزین با ورود مستاجر جدید که خود در این بخش مطالبه گر است کمکی به این موضوع خواهد کرد؟ آیا در پشت پرده مستاجرهای قدیمی دیزین از شهریار افشار گرفته تا حمیدرضا تفته تلاشی برای اجاره مجدد دیزین خواهند کرد؟

با ورود به نخستین روز از آبان ماه دیزین همچنان بی سرپرست و بلاتکلیف باقی مانده است در حالی که جمع زیادی از علاقه مندان منتظر بازگشایی مجدد این پیست و آغاز فصل اسکی جدید هستند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 4807

به "آغاز دردسرهای اجاره پیست پول ساز، دیزین به چه کسی می رسد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز دردسرهای اجاره پیست پول ساز، دیزین به چه کسی می رسد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید